صرف نظر از اینکه در مورد چه صنعتی  بحث شود، مهارت‌های سخت و نرم بسیاری وجود دارد که یک راهبر باید برای حضور موثر و الهام بخش در تیم خود ایجاد کند. مهارت‌هایی مانند مدیریت زمان، صحبت کردن در جمع، ایجاد انگیزه و گوش دادن در همه موقعیت‌های رهبری اساسی است.

گروهی از اعضای شورای کارآفرینان جوان (YEC) برای کمک به رهبران همکار خود در ارتقای توانمندی‌های مناسب، سؤال زیر را مورد بررسی قرار دادند:

یکی از مهارت‌هایی که فکر می‌کنید بیشتر راهبران باید روی آن کار کنند چیست و چرا؟ این مهارت‌ها چگونه به آنها کمک می‌کند؟

نتایج بررسی پاسخ‌ها به لیستی از مهارت‌های کاربردی انجامید که در ادامه آورده شده است:

گوش دادن

بسیاری از «راهبران» انتظار دارند که کاپیتان کشتی باشند و فکر می کنند که همه باید در مسیری که باید بروند به آنها گوش دهند. راهبران موثر بهترین شنوندگان هستند و می‌توانند بینش کارشناسان تیم خود را به یک استراتژی درست تبدیل کنند که به تنهایی هرگز قادر به ایجاد آن نیستند.

خودآگاه بودن

شما نمی‌توانید کسی را راهبری کنید مگر اینکه ابتدا خودتان را راهبری کنید. وقتی نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید، بهتر می‌توانید خود و احساسات خود را کنترل کنید، که به نوبه خود به تیم شما می‌آموزد که همین کار را انجام دهند.

سخنرانی عمومی

اگر هدف شما بهبود مهارت‌های کلامی است، پیشنهاد می‌کنم روی سخنرانی عمومی کار کنید. صاحبان مشاغل و کارآفرینان زمان زیادی را صرف ارائه ایده‌های خود به سرمایه گذاران، ایجاد رابطه با مشتریان و تعامل با کارمندان خود می‌کنند. اگر در سخنرانی عمومی یا به طور کلی در برقراری ارتباط خوب نیستید، ممکن است در مقایسه با سایر راهبران برند، رشد آهسته‌تری داشته باشید.

استخدام مناسب

افرادی که برای شرکت خود استخدام می‌کنید نقش مهمی در موفقیت کسب و کار شما دارند. بنابراین، به عنوان یک راهبر، باید بیاموزید که چگونه استعدادهای مناسب را برای کسب و کار خود استخدام کنید، آنها را به طور کارآمد آموزش دهید و آنها را به دارایی‌های قوی برای شرکت خود تبدیل کنید.

سازگاری

به عنوان یک راهبر، باید بتوانید با شرایط مختلف در محل کار سازگار شوید. این به این معنی است که شما باید بتوانید با افراد با پیشینه‌ها و تجربیات مختلف کار کنید.

مدیریت زمان

من معتقدم همه رهبران می‌توانند مهارت‌های مدیریت زمان خود را بهبود بخشند. همه ما خیلی بیشتر از آنچه باید برای کارهای روزمره وقت می‌گذاریم و این مدیریت زمان برای یک راهبر بسیار اساسی است.

مدیریت پروژه‌ها

مهارت در مدیریت موثر یک تیم و پروژه‌های آنها می‌تواند تفاوت بزرگی در موفقیت هر سازمانی ایجاد کند. مدیران پروژه موثر، تیم را منظم و در مسیر درست نگه می‌دارند و به سرعت با تغییرات و شکست‌ها سازگار می‌شوند.

فروش

یکی از بهترین مهارت‌ها برای هر راهبر، توانایی فروش است. راهبر هر سازمانی چهره آن است و باید برای کانون توجه آماده باشد. در حالی که بسیاری از راهبران در هیجان‌زده شدن در مورد محصول یا خدمات خود عالی هستند، به ندرت دانش و تخصص فروش را دارند.

ایجاد انگیزه

انگیزه بخش بودن به شما کمک می‌کند راهبر بهتری شوید زیرا وقتی مردم بدانند که می‌توانند روی شما به عنوان منبع الهام حساب کنند، در شغل خود مطمئن‌تر خواهند بود و در نتیجه بهره‌وری بیشتری خواهند داشت.

پیش‌بینی امور مالی

بسیاری از راهبران بیشتر احساساتی هستند تا منطقی و مستعد تصمیم‌گیری‌های تکانشی بر اساس ترازنامه فعلی. در عوض، بهترین راهبران می‌توانند از قبل برنامه‌ریزی کنند و بر اساس آن بودجه‌بندی کنند، که در صورت تغییر شرایط، تاب آوری بیشتری را برای آنها فراهم می‌کند.