عنوان شغل

استراتژیست حوزه خلاقیت Creative Strategist

در مورد شغل

استراتژیست حوزه خلاقیت یک متخصص بازاریابی است که بر بهبود برنامه‌های کلی بازاریابی و تبلیغات شرکت تمرکز دارد. اگرچه استراتژیست حوزه خلاقیت ممکن است به تبلیغات یا کمپین‌های شخصی کمک کند و نظرات خود را ارائه دهد، اما تمرکز اصلی آنها تعیین استراتژی جامع شرکت است.

الزامات و مهارت‌های کلیدی

استراتژیست‌های حوزه خلاقیت نقش مهمی در کمک به رشد شرکت از طریق ابتکارات بازاریابی موثر ایفا می‌کنند و شهود خلاق بازاریاب را با تفکر انتقادی یک تحلیلگر ترکیب می‌کنند. یک استراتژی بازاریابی منسجم به شرکت اجازه می دهد تا مشخصات جمعیتی اصلی خود را شناسایی کرده و تبلیغات مورد نظر را برای جذب آنها مورد توجه قرار دهد.

وظایف استراتژیست حوزه خلاقیت

استراتژیست حوزه خلاقیت هنگام تدوین استراتژی بازاریابی کارفرما یا مشتری مسئولیت‌های زیادی بر عهده دارد. وظایف خاص ممکن است بر اساس اندازه شرکت و بخش بازاریابی آن متفاوت باشد، اما مسئولیت‌های مشترک برای یک استراتژیست خلاق عبارتند از:

  • بررسی گزارشات بازار و صنعت و شناسایی روندهای مهم
  • انجام تحقیقات بازار در مورد مشخصات جمعیتی مشتریان
  • میزبانی گروه‌های متمرکز برای آزمایش اثربخشی یک استراتژی بازاریابی یا سنجش افکار عمومی در مورد یک موضوع یا محصول
  • ملاقات با مشتریان برای بحث در مورد اهداف آنها برای کمپین بازاریابی آینده
  • هماهنگی اهداف با روسای دپارتمان مسئول اجرای استراتژی بازاریابی
  • توسعه استراتژی‌های بازاریابی که روش‌های اصلی دستیابی به اهداف شرکت را تعیین می‌کند
  • ایجاد مستندات و خلاصه پروژه در مورد ابتکارات بازاریابی
  • مشاور مدیر خلاق شرکت
  • نظارت بر پیشرفت رسانه‌های بازاریابی در طول توسعه
  • پیگیری نتایج استراتژی‌های بازاریابی
  • تعدیل یا پایان دادن به استراتژی‌های بازاریابی در صورتی که نتایج مطابق انتظارات نباشد

مهارت‌های لازم برای یک استراتژیست حوزه خلاقیت

از آنجا که کار به عنوان یک استراتژیست در حوزه خلاقیت نیاز به خلاقیت و بصیرت تجاری دارد، برای یک استراتژیست خلاق مهم است که مهارت‌های گسترده‌ای را برای مدیریت موثر مسئولیت‌های خود داشته باشد. مهارت‌های مهم برای یک استراتژیست حوزه خلاقیت عبارتند از:

تحلیل و بررسی

به منظور تعیین استراتژی برای یک کسب و کار، مهم است که یک استراتژیست حوزه خلاقیت بتواند بازاری را که شرکت در آن کار می‌کند درک کند. مهارت‌های تحلیلی به آنها امکان می‌دهد اطلاعاتی مانند داده‌های فروش، روند بازار، بررسی مشتریان و موارد دیگر را بررسی کرده و سپس ارزیابی منطقی انجام دهند. تجزیه و تحلیل دقیق به یک استراتژیست خلاق کمک می‌کند تا بازارهای کم برخوردار یا رویکردهای جدید را در بازارهای موجود شناسایی کند و مزیتی نسبت به رقبا ایجاد کند.

ارتباطات

توانایی انتقال موثر اطلاعات، هم به صورت شفاهی و هم به صورت نوشتاری، یک مهارت مهم برای یک استراتژیست حوزه خلاقیت است. هنگام کار با مشتریان یا سرپرستان، ارتباط واضح به استراتژیست‌های خلاق اجازه می‌دهد تا چشم‌اندازها و برنامه‌های خود را بیان کنند.

خلاقیت

خلاقیت یک مهارت اساسی برای همه نقش‌های بازاریابی است و برای استراتژیست‌های خلاق ضروری است. تفکر خلاقانه در مورد راه‌حل‌های بازاریابی به استراتژیست خلاق اجازه می‌دهد تا رویکردهای منحصر به فردی را تشخیص دهد که یک شرکت را از کارفرمایانش جدا کرده و سهم خود را در بازار افزایش می‌دهد. مهارت‌های اضافی در نرم‌افزارهای طراحی می‌تواند به استراتژیست‌های خلاق کمک کند تا ایده‌های خود را بیان کرده یا ایده‌هایی را که تحت نظارت آنها هستند بهتر هدایت کنند.

همدلی

درک احساس دیگران از عناصر مهم ایجاد استراتژی‌های بازاریابی موثر است. وقتی صحبت از ارزیابی مستقیم تعاملات فردی – مانند مشاهده نتایج یک گروه تمرکز – و هنگام قضاوت بر اساس احساسات جمعی بزرگتر می‌آید، طبیعت همدلانه یک مهارت بازاریابی مفید است. با استفاده از همدلی، استراتژیست‌های خلاق می‌توانند ارتباط بهتری با مصرف کنندگان بالقوه شما داشته باشند، که این امر باعث می‌شود تا استراتژی‌های بالقوه آنها را از دیدگاه مصرف کننده راحت‌تر ببینید.

دانش مالی

هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی، یک استراتژیست خلاق باید درک درستی از اصول مالی داشته باشد. یک استراتژیست علاوه بر مهارت‌های بودجه‌بندی اولیه، از درک رابطه مورد انتظار بین هزینه و بازگشت سرمایه برای یک استراتژی نیز سود می‌برد. این به آنها کمک می‌کند تا بهترین شیوه عمل را در مورد میزان هزینه در کمپین‌ها شناسایی کنند.

الهام بخش

گاهی اوقات هنگام ارائه یک استراتژی خلاق برای یک شرکت یا مشتری، افرادی که یک استراتژیست خلاق با آنها صحبت می‌کند ممکن است در مورد ایده‌هایی که استراتژیست خلاق پیشنهاد می‌دهد اشتیاق نشان ندهند. یک شخصیت الهام بخش به یک استراتژیست خلاق اجازه می‌دهد تا دیگران را متقاعد کند که علاقه خود را برای ایده‌ای ببینند و دیگران را نیز به این ایده ایمان آورد. این امر هم در هنگام استفاده از کارکنان ارشد و هم در جهت هدایت و ایجاد انگیزه برای اعضای تیم مفید است.

برنامه‌ریزی

چشم‌انداز یک استراتژیست حوزه خلاقیت برای یک شرکت اغلب شامل اجزای بسیاری است که همه در جهت اهداف از پیش تعیین شده کار می‌کنند. مهارت‌های برنامه‌ریزی به استراتژیست خلاق اجازه می‌دهد تا مراحل لازم برای اجرای یک استراتژی بازاریابی را به وضوح ترسیم کند و پیشرفت منطقی از ایجاد کمپین تا تکمیل را ارائه دهد. مهارت‌های برنامه‌ریزی قوی همچنین به همه کارکنان کمک می‌کند تا نقش خود را در استراتژی‌های بازاریابی درک کنند.