عنوان شغل
Digital Strategy Professionals استراتژیست بازاریابی دیجیتال
در مورد شغل
تبلیغات سنتی دیگر مانند گذشته موثر نیست. اکنون شرکتها باید محتوای معناداری را در اختیار مصرفکنندگان قرار دهند و این امکان را فراهم کنند که به سرعت و به راحتی در اینترنتقابل دسترس باشند. متخصص تعیین استراتژی در بازاریابی دیجیتال کسی است که در کنار تیم بازاریابی یک شرکت برای شناسایی بازار هدف، ایجاد تصویر از نام تجاری و ایجاد و حفظ یک کمپین بازاریابی برای اینترنت و فناوریهای دیجیتال کار میکند.
متخصصان بازاریابی میتوانند تخصص خود را در زمینههای خاصی مانند بهینهسازی موتور جستجو (SEO) ، جستجوی پولی (PPC)، رسانههای نمایشی، شبکهها و رسانههای اجتماعی و… انتخاب کنند. نقش متخصص تعیین استراتژی بازاریابی دیجیتال دارای اهداف و اهداف مشابهی به عنوان یک متخصص بازاریابی است و برای افزایش آگاهی از نام تجاری، ارتقاء محصولات یا خدمات شرکت و سوق دادن مشتریان به سمت تغییر عمل میکنند.
بر خلاف استفاده از کانالهای بازاریابی سنتی، بازاریابان دیجیتال به طور موثر از طریق بسترهای فناوری مناسب ارتباط برقرار میکنند. متخصصان بازاریابی دیجیتال برای راهاندازی کمپینهای بازاریابی موثر آنلاین و تبدیل اهداف تجاری به کمپینهای بازاریابی موفق تلاش میکنند. آنها در ارزیابی نیازهای بازار مصرف مهارت دارند و خواهند فهمید که چگونه و کجا در مورد روندها و خواستههای مصرف کننده اطلاعات کسب کنند.
متخصصان بازاریابی دیجیتال مسئول توسعه استراتژی مورد استفاده در بازاریابی آنلاین محصولات شرکت هستند. این کار با ترکیب تبلیغات آنلاین مختلف و کمپینهای پست الکترونیکی برای ارسال پیام شرکت آنها و همچنین انجام تحقیقات مصرف کنندگان برای کشف راههای دیگر دستیابی به مشتریان از طریق اینترنت انجام میشود.
صلاحیتهای مورد نیاز
مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد مرتبط با روابط بین الملل، مطالعات توسعه، مدیریت نوآوری، مدیریت تکنولوژی، کارآفرینی، بازاریابی دیجیتال، سیاستگذاری، مدیریت استراتژیک. دانش بازارهای مالی مزیت محسوب میشود.
- مهارتهای عالی زبان انگلیسی، چه نوشتاری و چه شفاهی
- مهارتهای سازمانی، توجه به جزئیات، اخلاق کاری خود محور و توانایی اولویتبندی کارهای متعدد در محیطی با فشار بالا و مهلت محور
- سازگاری، انعطافپذیری، توانایی رشد در محیط و زمینهای که به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است
- توانایی کار مستقل
- مهارتهای ارتباطی و ارائه قوی و موثر
- مهارتهای تحقیقی و تحلیلی قوی (این شامل برنامهریزی و تحویل، توجه به جزئیات و تعهد به تعالی و کنترل کیفیت)
- توانایی پردازش سریع حجم زیادی از دادهها و اطلاعات
لیست مهارت های کلیدی مورد نیاز برای استراتژیست بازاریابی دیجیتال
- آشنایی با اصول بازاریابی
- دانستن نحوه برنامهریزی و داشتن توانایی مدیریت زمان
- داشتن مهارت ارائه خلاق و خوب
- دانش در زمینههای کلیدی بازاریابی (رسانههای اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، …)
- نحوه برنامهریزی، ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی را بشناسید
- ابزارهای اندازهگیری کلیدی موجود را درک کنید
- توسعه حضور اجتماعی و حمایت موثر از برندها
محل کار متخصص بازاریابی دیجیتال چگونه است
متخصصان بازاریابی دیجیتال میتوانند انتخاب کنند که برای یک آژانس، با یک تیم داخلی کار کنند یا شرکت خود را تأسیس کنند. این افراد میتوانند به عنوان مدیران فروش دیجیتال، متخصصان بازاریابی اینترنتی، مشاور شرکت، متخصصان بازاریابی بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) یا مدیران بازاریابی دیجیتال، در میان گزینههای دیگر فعالیت کنند.